نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1894
-
الف
+

انتشار تیزر «قلب سیمرغ» به مناسبت روز فردوسی

انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ»  که برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی است از تیزر جدیدش رونمایی کرد.

انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده‌یاد «وحید نصیریان» که برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی است در آستانه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی تیزر جدیدش را رونمایی کرد.

به گزارش آی فیلم2، در آستانه روز پاسداشت زبان فارسی و به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت/ثور، تازه‌ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده‌یاد «وحید نصیریان» که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است، رونمایی شد.

به گفته «مهدی ابوهاشم» از فیلمنامه نویسان «قلب سیمرغ»، این فیلم روایت داستانی با سابقه تاریخی و افسانه ای از اسطوره ها و آمیزه‌ای از داستان‌های کهن ایرانی و شاهنامه فردوسی است.  

در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون «حمید فرخ نژاد» در نقش «رخش»، «رضا کیانیان» در نقش «شیردال»، «الهام پاوه نژاد» در دو نقش «آفرین» و «هما»، «پرویز پورحسینی» در نقش «سپنتا»، «امین قاضی» در نقش «رها»، «علیرضا طاهری» در نقش «رستم»، «آرزو آذری» در نقش «مینو» و «وحید نصیریان» در نقش «دم شیرال» صداپیشه نقش‌هایی هستند که نصیریان در «قلب سیمرغ» خلق کرده است.

روابط عمومی فیلم قلب سیمرغ نوشت: «مهدی ابوهاشم» و «وحید نصیریان» نویسندگان، «پیام آزادی» آهنگساز، «محمود موسوی نژاد» طراح صدا و صداگذاری، «نیما دهخوارقانی»، «مشهود ولیان»، «بابک تهرانی» و «محمود میروهابی» انیماتورها، «امیر سلامتی» مدیرنورپردازی و رندرینگ، «امیر سحر خیز» و «محمد رستمی» جلوه های ویژه، «وحید نصیریان» تدوین، «وحید نصیریان» طراح کاراکترها و «مهدی نادری» بازنویسی دیالوگ‌ها و «پریسا ساسانی» مدیر راوابط عمومی، از عوامل انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» هستند.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» چنین آمده است: در آینده­ای دور، میان انسان­‌های کره زمین جنگی همه­‌گیر در حال انجام است. در این میان، «سپنتا» سعی دارد «مینو»، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی «سیمرغ» از آن محافظت می‌­شود. آنها نام فرزند خود را «رها» می‌گذارند. در گیر و دار این جنگ، «اژدهاک» که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می‌شود. رها پس از سال‌ها به جنگ اژدهاک می‌رود و با وجود کوچکی‌اش بر اژدها پیروز و ناجی سرزمینش می‌شود.

تازه‌ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» توسط محراب مشهدبان در گروه سینمایی «هنر و تجربه» تولید شده است.

ف ا / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر